Indira Reynaert

Mijn naam is Indira Reynaert. Ik ben strategisch adviseur onderwijsevaluatie en oprichter van eejaa (2015).

LinkedIn_logo_initials

Ik begeleid opleidingsbeoordelingen die worden uitgevoerd door externe peer panels, om accreditatie door de NVAO te verkrijgen. Vanuit verschillende perspectieven heb ik sinds 2010 accreditatie-ervaring opgedaan bij ruim 30 instellingen in Nederland en Vlaanderen.

Adviseur onderwijsevaluatie

Als adviseur onderwijsevaluatie voer ik activiteiten uit die gericht zijn op de ontwikkeling van de kwaliteitscultuur binnen een instelling. Ik ondersteun en begeleid verschillende opleidingen bij het accreditatieproces (externe audits) en bij mid-term reviews (interne audits). Ik ben gespecialiseerd in de thema’s digitale innovatie en toetsen en beoordelen (NVAO-standaard 3). Mijn opdrachtgevers zijn opleidingen in het hoger onderwijs.

Onafhankelijk auditor

Vanuit eejaa werk ik ook als onafhankelijk auditor bij opleidingsbeoordelingen in het hoger onderwijs. Ik heb de verantwoordelijkheid voor het beoordelingsproces van het externe beoordelingspanel en voor het NVAO-visitatierapport van de opleiding.

Daarnaast treed ik op als audit lead en inhoudelijk expert bij opleidingen in het domein digital business en digital humanities.

Mijn opdrachtgevers zijn brancheorganisaties, corporate academies en evaluatieorganisaties. Bij grote opdrachten werk ik samen met vaste externe auditoren en onafhankelijke secretarissen.

Digitale innovatie

Met meer dan 15 jaar aan ervaring op het gebied van digitale strategie adviseer en ondersteun ik onderwijsinstellingen bij digitale (onderwijs)innovatiebeleid om bestaande opleidingen te vernieuwen en om nieuw onderwijs vorm te geven.

Toetsen en beoordelen

Naast digitale innovatie ben ik gespecialiseerd in toetsen en beoordelen (NVAO Standaard 3) en verricht ik werkzaamheden als:
– Extern lid examen-/toetscommissie;
Panellid bij (proef) accreditaties (Creative Business);
– Toetsdeskundige en reviewer;
– Trainer Optimaal Beoordelen voor panels.

Momenteel voer ik opdrachten uit voor:

Haagse Hogeschool (externe reviewer)
Hogeschool Utrecht (adviseur kwaliteitszorg a.i.)
Fontys UAS (extern lid examencommissie)
Inholland UAS (externe examinator)
Nima (externe assessor)
NVAO (onafhankelijk secretaris of panellid toetsen nieuwe opleiding)
NQA (externe auditor / secretaris)
Thuiswinkel.org e-Academy (lead auditor)
Windesheim (panellid proef-accreditatie)

Mochten er vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande informatie? Neem gerust contact met mij op. Ik ben telefonisch en via WhatsApp bereikbaar op +316 534 80 875. Mailen kan via het onderstaande contactformulier.

Bio

In 2002 ben ik afgestudeerd in Nieuwe Media en Digitale Cultuur (Drs./MA).  

Twee jaar na het behalen van mijn studie ben ik begonnen als zelfstandig digitale marketing- en mediastrateeg en heb daarmee meer dan 14 jaar ervaring in het werkveld opgedaan. Daarnaast was ik ruim 12 jaar docent aan de Universiteit Utrecht bij de opleiding Communicatie- en Informatiewetenschap.

Door bovenstaande ervaring ben ik in 2015 begonnen als inhoudsdeskundige auditor bij opleidingsaccreditaties en certificeringen. Hierdoor ben ik mij gaan verdiepen in kwaliteitscultuur, om ook vanuit dit perspectief waarde toe te kunnen voegen aan het hoger onderwijs. Hieruit is het idee om eejaa op te richten ontstaan.

Om waarde toe te kunnen voegen vind ik het belangrijk om me structureel te ontwikkelen binnen het onderwijs vanuit verschillende perspectieven. Zo ben ik verbonden aan Fontys Hogeschool als extern lid van de examencommissie bij de Master Leadership & Education en de Master Leren en Innoveren; ben ik externe examinator bij Inholland University of applied Sciences in het domein Creative Business en neem ik bij Nima examens af voor Online Marketeer en Digital Marketing. Verder ben ik verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam. Daar geef ik de vakken mediapsychologie en media en maatschappij.

In 2017 heb ik mijn examenbevoegdheid (BKE, basiskwalificatie examinering) bij Cito behaald.

In 2019 ben ik afgestudeerd Master of Education met de scriptie Optimaal Beoordelen (cijfer: 9), een toetsdeskundig thema wat ik heb verbonden aan begeleiding van veranderprocessen.

Momenteel studeer ik kwaliteits- en procesmanagement aan de Open Universiteit.